fbpx

فيديو: طلبت شراء رغيف عيش.. فأطلق النار عليها😢

بنت برازيلية عندها 31 سنة، ماتت في مدينة ري دي جانيرو” البرازيلية بعد ما  أطلق عليها شخص النار في الشارع، وكانت البنت سألت الشخص ده إذا كان يقدر يساعدها بـ25 سنت (ما يعادل جنيهات مصرية) عشان تقدر تشتري رغيف عيش تاكله، لكن رفض طلبها وضربها بالنار!

كاميرا مراقبة سجلت الوقعة

الواقعة دي سجلتها كاميرات مراقبة كانت موجودة في الشارع يوم السبت اللي فات.. في البداية كان الجاني ماشي متجاهل البنت، وبعد ما بِعد عنها خطوات طلّع مسدسه وضربها بالنار عيار 39.

شاهد عيان واحد تقريباً اللي شاف الحادث، وحاول ينقذ البنت بعد ما وقعت على الأرض، وبعد شوية تم نقل البنت للمستشفى بعد هروب الجاني، وهناك أعلنوا وفاتها😢

شاهد أيضًا: فيديو خطير.. أم تُدرب طفلها على شرب الخمر وتدخين السجائر!

“كنت خايف تسرقني”

مشردةالشرطة البرازيلية قِدرت تقبض على الشخص اللي قتل البنت، وفي قسم الشرطة المحجوز فيه، قال محاميه إن موكله كان في طريقه الصبح لفتح المحل اللي بـ يملكه، وخاف من البنت وافتكر انها عايز تسرقه، وعشان كده ضربها بالنار.

شاهد أيضًا: لحظة سقوط منزل أثناء عمل توّسعة في البلكونة😮

وأكد المحامي ان موكله تعرّض للسرقة قبل كده كتير في نفس المنطقة اللي حصل فيها الحادث.

في التحقيقات، اخت الضحية قالت إن العيلة اتدمرت بعد سماع الخبر، ووضحت ان اختها مش مشرّدة، لأن عندها بيت، لكن هي كانت بـ تحب تعيش في الشارع!

حادث في الشارعوفاة 4 مُشرّدين قبل حادث اطلاق النار

الغريب، ان الحادث ده حصل بعد ساعات قليلة من حادث تاني مات فيه 4 مُشردين في المدينة نتيجة حالة تسمم جماعية، بعد ما شربوا مشروب مجهول الهوية!